Standaard werkzaamheden:
- kennismakingsgesprek
- een beheer- en een leefgeldrekening openen bij ABNAMRO.
- opstellen budgetplan met inkomsten, uitgaven, bezittingen en schulden
- plan van aanpak opstellen
- begeleiden aanvraag onderbewindstelling en zitting bij de rechtbank
- boedelbeschrijving maken
- het uitvoeren van betalingen (vaste lasten, leefgeld enz.) volgens het opgestelde budgetplan
- verzorgen van belastingaangifte (box 1)
- aanvragen belastingtoeslagen
- ondersteunen/begeleiden aanvragen van uitkeringen
- aanvragen kwijtscheldingen voor de lokale belastingen
- aanvragen bijzondere bijstand o.a. voor het vergoeden van de bewindvoering
- bezwaar bijzondere bijstand beoordelen en eventueel in beroep gaan
- declareren bij de (zorg)verzekering
- controleren en betalen van bijdrage AWBZ
- beheer verzekeringen (afsluiten, financieel beoordelen en opzeggen)
- contacten onderhouden met diverse instellingen /instanties
- betalingsregelingen treffen bij niet problematische schulden
- behandeling van post
- jaarlijks Rekening & Verantwoording opstellen voor de rechtbank
- contact onderhouden met familie/betrokkenen
- telefonische bereikbaarheid voor klanten tijdens bereikbaarheidstijden
- begeleiden aanvraag schuldhulpverlening
- informeren WSNP bewindvoerder / schuldhulpverlener
Bijzonder werkzaamheden:
- Afhandelen nalatenschap bij overlijden
- verhuizing / ontruiming
- belastingaangifte bij vermogen (box2/3)
- verkoop woning