Standaard werkzaamheden:

  •  kennismakingsgesprek
  •      een beheer- en een leefgeldrekening openen bij ABNAMRO.
  •  opstellen budgetplan met inkomsten, uitgaven, bezittingen en schulden
  •  plan van aanpak opstellen
  •  begeleiden aanvraag onderbewindstelling en zitting bij de rechtbank
  •  boedelbeschrijving maken
  •  het uitvoeren van betalingen (vaste lasten, leefgeld enz.) volgens het opgestelde budgetplan
  •  verzorgen van belastingaangifte (box 1)
  •  aanvragen belastingtoeslagen
  •  ondersteunen/begeleiden aanvragen van uitkeringen
  •  aanvragen kwijtscheldingen voor de lokale belastingen
  •  aanvragen bijzondere bijstand o.a. voor het vergoeden van de bewindvoering
  •  bezwaar bijzondere bijstand beoordelen en eventueel in beroep gaan
  •  declareren bij de (zorg)verzekering
  •  controleren en betalen van bijdrage AWBZ
  •  beheer verzekeringen (afsluiten, financieel beoordelen en opzeggen)
  •  contacten onderhouden met diverse instellingen /instanties
  • betalingsregelingen treffen bij niet problematische schulden
  •  behandeling van post
  •      jaarlijks Rekening & Verantwoording opstellen voor de rechtbank
  •  contact onderhouden met familie/betrokkenen
  •  telefonische bereikbaarheid voor klanten tijdens bereikbaarheidstijden
  •  begeleiden aanvraag schuldhulpverlening
  •  informeren WSNP bewindvoerder / schuldhulpverlener

Bijzonder werkzaamheden:

  • Afhandelen nalatenschap bij overlijden
  •  verhuizing / ontruiming
  • belastingaangifte bij vermogen (box2/3)
  •  verkoop woning

Start typing and press Enter to search